بارگذاری پیچ دک و مستندات طرح
پیچ دک یا Pitch Deck یک ارائه مختصر برای معرفی یک کسب و کار یا ایده به سرمایه‌گذاران بالقوه است. هدف از پیچ دک، خلاصه کردن مفهوم کسب و کار یا محصول به صورتی جذاب و گیرا برای جلب توجه و سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران است.
 

یک پیچ دک موفق باید بتواند در مدت زمان کوتاهی، معمولا ۵ تا ۱۰ دقیقه، ایده کسب و کار را به‌شکلی منسجم و مقتضی به سرمایه‌گذاران ارائه کند. بنابراین، پیچ دک باید حاوی مهم‌ترین اطلاعات در مورد محصول، بازار هدف، مزیت رقابتی، تیم اجرایی، مدل درآمدی و پیش‌بینی مالی باشد.

استفاده از پیچ دک برای جلب سرمایه‌گذاری، از اوایل دهه ۱۹۹۰ و همزمان با رشد شرکت‌های نوپای تکنولوژی شروع شد. در آن زمان، شرکت‌های جوان نیاز داشتند تا در مدت زمان کوتاهی، ایده و پتانسیل رشد خود را به سرمایه‌گذاران اثبات کنند. پیچ دک ابزار مناسبی برای این منظور بود.

امروزه پیچ دک به یک استاندارد طلایی برای ارائه ایده‌های کسب و کار به سرمایه‌گذاران تبدیل شده است. علاوه‌بر استارتاپ‌ها، شرکت‌های بزرگ نیز برای جلب سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید از پیچ دک استفاده می‌کنند.

بایدها و نبایدهای تهیه یک پیچ دک استاندارد

بسیاری از کارآفرینان در زمان تهیه پیچ دک دچار اشتباهات فاحشی می‌شوند. اگر می‌خواهید در این دسته از افراد نباشید؛ نبایدهای زیر را در زمان تدوین این ارائه در نظر بگیرید:

  • سعی کنید فایل پاورپوینت‌تان بیش از ۲۰ اسلاید نشود.
  • اگر نیاز دارید اطلاعات بیشتری در اسلاید‌ها بگنجانید؛ در انتهای آنها یک اسلاید دیگر به نام ضمیمه بگذارید و این اطلاعات را به آن پیوست کنید.
  • جزئیات مالی بیش از حد ارائه ندهید.
  • تا حد امکان از اصطلاحات اختصاری استفاده نکنید و در صورت استفاده، آنها را توضیح دهید.
  • همیشه حواس‌تان به شدت رقابت در این زمینه باشد.

به جای این نبایدها، حتما از نکات مثبت زیر در تدوین پیچ دک استفاده کنید:

  • در اسلایدها سعی کنید مخاطبین را متقاعد کنید که فرصت مناسبی در بازار وجود دارد.
  • از تصاویر جذاب گرافیکی استفاده کنید.
  • فایل PDF پیچ دک تهیه شده را برای سرمایه‌گذاران ارسال کنید.
  • دموی محصول خود را در روز ارائه همراه داشته باشید.
  • این حس را القا کنید که چیزی فراتر از ایده دارید؛ و در زمینه توسعه محصول، جلب مشتری و جذب شریک خوب عمل کرده‌اید.
  • اندازه، رنگ و فونت انتخابی باید در تمام اسلایدها همسان باشد.
  • روی چیدمان، مضامین گرافیکی و ظاهر پیچ دک تمرکز کنید.
  • داستانی جذاب، به‌یادماندنی و جالب را بیان کنید؛ که نشانه علاقه شما به کسب‌وکارتان باشد.
بارگذاری و نمایش مستندات
مستندات طرح قابل دانلود
 
۱,۵۰۰,۰۰۰ ریال
 
 
 
بارگذاری پیچ دک و مستندات طرح
پیچ دک یا Pitch Deck یک ارائه مختصر برای معرفی یک کسب و کار یا ایده به سرمایه‌گذاران بالقوه است. هدف از پیچ دک، خلاصه کردن مفهوم کسب و کار یا محصول به صورتی جذاب و گیرا برای جلب توجه و سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران است.
 

یک پیچ دک موفق باید بتواند در مدت زمان کوتاهی، معمولا ۵ تا ۱۰ دقیقه، ایده کسب و کار را به‌شکلی منسجم و مقتضی به سرمایه‌گذاران ارائه کند. بنابراین، پیچ دک باید حاوی مهم‌ترین اطلاعات در مورد محصول، بازار هدف، مزیت رقابتی، تیم اجرایی، مدل درآمدی و پیش‌بینی مالی باشد.

استفاده از پیچ دک برای جلب سرمایه‌گذاری، از اوایل دهه ۱۹۹۰ و همزمان با رشد شرکت‌های نوپای تکنولوژی شروع شد. در آن زمان، شرکت‌های جوان نیاز داشتند تا در مدت زمان کوتاهی، ایده و پتانسیل رشد خود را به سرمایه‌گذاران اثبات کنند. پیچ دک ابزار مناسبی برای این منظور بود.

امروزه پیچ دک به یک استاندارد طلایی برای ارائه ایده‌های کسب و کار به سرمایه‌گذاران تبدیل شده است. علاوه‌بر استارتاپ‌ها، شرکت‌های بزرگ نیز برای جلب سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید از پیچ دک استفاده می‌کنند.

بایدها و نبایدهای تهیه یک پیچ دک استاندارد

بسیاری از کارآفرینان در زمان تهیه پیچ دک دچار اشتباهات فاحشی می‌شوند. اگر می‌خواهید در این دسته از افراد نباشید؛ نبایدهای زیر را در زمان تدوین این ارائه در نظر بگیرید:

  • سعی کنید فایل پاورپوینت‌تان بیش از ۲۰ اسلاید نشود.
  • اگر نیاز دارید اطلاعات بیشتری در اسلاید‌ها بگنجانید؛ در انتهای آنها یک اسلاید دیگر به نام ضمیمه بگذارید و این اطلاعات را به آن پیوست کنید.
  • جزئیات مالی بیش از حد ارائه ندهید.
  • تا حد امکان از اصطلاحات اختصاری استفاده نکنید و در صورت استفاده، آنها را توضیح دهید.
  • همیشه حواس‌تان به شدت رقابت در این زمینه باشد.

به جای این نبایدها، حتما از نکات مثبت زیر در تدوین پیچ دک استفاده کنید:

  • در اسلایدها سعی کنید مخاطبین را متقاعد کنید که فرصت مناسبی در بازار وجود دارد.
  • از تصاویر جذاب گرافیکی استفاده کنید.
  • فایل PDF پیچ دک تهیه شده را برای سرمایه‌گذاران ارسال کنید.
  • دموی محصول خود را در روز ارائه همراه داشته باشید.
  • این حس را القا کنید که چیزی فراتر از ایده دارید؛ و در زمینه توسعه محصول، جلب مشتری و جذب شریک خوب عمل کرده‌اید.
  • اندازه، رنگ و فونت انتخابی باید در تمام اسلایدها همسان باشد.
  • روی چیدمان، مضامین گرافیکی و ظاهر پیچ دک تمرکز کنید.
  • داستانی جذاب، به‌یادماندنی و جالب را بیان کنید؛ که نشانه علاقه شما به کسب‌وکارتان باشد.
بارگذاری و نمایش مستندات
مستندات طرح قابل دانلود
 
۱,۵۰۰,۰۰۰ ریال