برنامه ریزی استراتژیک
هر کسب و کاری باید یک برنامه استراتژیک داشته باشد. برنامه‌ریزی استراتژیک فرآیندی نظام‌مند برای تعیین اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت یک کسب و کار، و تدوین برنامه‌ای عملی برای رسیدن به آن اهداف است. این برنامه شامل گام‌های مشخص، وظایف تعیین‌شده و زمان‌بندی دقیق برای هر یک از وظایف است.
 

برنامه‌ریزی استراتژیک فرآیندی نظام‌مند برای تعیین اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت یک کسب و کار، و تدوین برنامه‌ای عملی برای رسیدن به آن اهداف است. این برنامه شامل گام‌های مشخص، وظایف تعیین‌شده و زمان‌بندی دقیق برای هر یک از وظایف است.

دلیل لزوم برنامه ریزی استراتژیک برای کسب و کارها

  • تشدید رقابت داخلی و خارجی. در این شرایط لزوم آینده نگری و محیط نگری بیش از پیش احساس میشود که این دو مقوله از ارکان اصلی برنامه ریزی استراتژیک است.
  • با توجه به تغییرات محیطی که در حال حاضر شتاب زیادی به خود گرفته است و پیچیده شدن تصمیمات کسب و کار، لزوم بکارگیری برنامه‌ای جامع برای مواجهه با اینگونه مسائل بیشتر از گذشته ملموس می‌شود. این برنامه چیزی جز برنامه استراتژیک نیست.
  • برنامه ریزی استراتژیک در سطح شرکتی معمولاً آماده سازی جهت بهره گیری از فرصت های آینده و مواجهه با خطرات و روند بازار است.
  • برنامه ریزی استراتژیک با کاهش هزینه ها، افزایش انگیزه کارکنان، مقابله با تهدیدات یا بهتر شدن، تبدیل تهدید ها به فرصت ها، پیش بینی احتمال روند بازار و بهبود کلی عملکرد یاری رسانی می کنند.
  • در برنامه ریزی استراتژیک اطمینان حاصل میشود که چالش های خارجی مورد توجه قرار گرفته و شرایط نامساعد حل می شود و تهدیدات مورد بررسی قرار می گیرد تا آنها را به فرصت های احتمالی تبدیل کنند
  • برنامه ریزی استراتژیک بنگاه را با یک استراتژی واحد با استفاده از هدف های روشن هماهنگ می سازد.
  • بسیاری و تقریباً اکثر بنگاه های اقتصادی پیشرو با ابعاد مختلف (متوسط، بزرگ و کوچک) برنامه ریزی استراتژیک انجام داده اند.
برنامه ریزی استراتژیک
برنامه ریزی استراتژیک
 
۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
 
 
 
برنامه ریزی استراتژیک
هر کسب و کاری باید یک برنامه استراتژیک داشته باشد. برنامه‌ریزی استراتژیک فرآیندی نظام‌مند برای تعیین اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت یک کسب و کار، و تدوین برنامه‌ای عملی برای رسیدن به آن اهداف است. این برنامه شامل گام‌های مشخص، وظایف تعیین‌شده و زمان‌بندی دقیق برای هر یک از وظایف است.
 

برنامه‌ریزی استراتژیک فرآیندی نظام‌مند برای تعیین اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت یک کسب و کار، و تدوین برنامه‌ای عملی برای رسیدن به آن اهداف است. این برنامه شامل گام‌های مشخص، وظایف تعیین‌شده و زمان‌بندی دقیق برای هر یک از وظایف است.

دلیل لزوم برنامه ریزی استراتژیک برای کسب و کارها

  • تشدید رقابت داخلی و خارجی. در این شرایط لزوم آینده نگری و محیط نگری بیش از پیش احساس میشود که این دو مقوله از ارکان اصلی برنامه ریزی استراتژیک است.
  • با توجه به تغییرات محیطی که در حال حاضر شتاب زیادی به خود گرفته است و پیچیده شدن تصمیمات کسب و کار، لزوم بکارگیری برنامه‌ای جامع برای مواجهه با اینگونه مسائل بیشتر از گذشته ملموس می‌شود. این برنامه چیزی جز برنامه استراتژیک نیست.
  • برنامه ریزی استراتژیک در سطح شرکتی معمولاً آماده سازی جهت بهره گیری از فرصت های آینده و مواجهه با خطرات و روند بازار است.
  • برنامه ریزی استراتژیک با کاهش هزینه ها، افزایش انگیزه کارکنان، مقابله با تهدیدات یا بهتر شدن، تبدیل تهدید ها به فرصت ها، پیش بینی احتمال روند بازار و بهبود کلی عملکرد یاری رسانی می کنند.
  • در برنامه ریزی استراتژیک اطمینان حاصل میشود که چالش های خارجی مورد توجه قرار گرفته و شرایط نامساعد حل می شود و تهدیدات مورد بررسی قرار می گیرد تا آنها را به فرصت های احتمالی تبدیل کنند
  • برنامه ریزی استراتژیک بنگاه را با یک استراتژی واحد با استفاده از هدف های روشن هماهنگ می سازد.
  • بسیاری و تقریباً اکثر بنگاه های اقتصادی پیشرو با ابعاد مختلف (متوسط، بزرگ و کوچک) برنامه ریزی استراتژیک انجام داده اند.
برنامه ریزی استراتژیک
برنامه ریزی استراتژیک
 
۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال